Zorlu hava
şartlarında araçların, daha verimli kullanılabilmesi amacıyla üretilen
lastikler, dişli yapıları ile kaymayı önler. Bu lastikler, düşük sıcaklıklarda
esnekliği korumak amacıyla kauçuktan üretilir. Yaz lastiklerine göre daha büyük
dişlere sahiptir. Bu dişler, buz ve kar üzerinde çekişi arttırır. Girintili
yapısı sebebiyle buzda aşındırma görevi yaparlar. Sıcaklıklar 7 dereceye
düştüğünde, aracınızın performansını korumak için kullanılan lastikler yolu
kavrayarak kaymayı önler.
Güvenli bir
sürüş için gerekli olan lastikler, Aralık ile Nisan ayları arasında
takılmalıdır. Yoğun hava şartlarına bağlı olarak, bakanlık tarafından bir ay
daha kullanma zorunluluğu getirilebilir. Kış lastikleri dört
tekerlek için de takılmalıdır. Virajlarda ve ani frenlerde manevra kabiliyeti
açısından önemli bir detaydır.
Kış Lastiği Neden Önemlidir?
Lastik
yanaklarındaki sembollerden ayırt edilebilir. Otomobil, kamyon ve minibüs gibi
araçlarda (M+S) sembolü veya (M+S ile beraber snowflake) amblemi ile
belirtilir. Sadece (*) işareti ile de tanımlanabilir. Peki kış lastiği
kullanılmadığı zaman zarfında nasıl saklanmalıdır? Depolanan alan kuru ve serin
olmalıdır. Güneş ışığı almayan düz bir zeminde tutulmalıdır. Depolanan yerde su
sızıntısı olmaması gerekir. Ayrıca yanıcı maddelerle bir arada tutulması da
risklidir. 50 derecenin üzerinde sıcaklık olmamalıdır. Yaz gelmeden lastiklerin
çıkarılması, uzun süreli kullanım için gereklidir. Zorlu kış koşullarına uygun
olarak üretilen lastikler, yaz kullanımında çabuk aşınmaya sebep olur.Kış
lastikleri, normal lastiklere göre %10 oranında pahalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder