8 Haziran 2020 Pazartesi

Marka Kimliği



Aynı sektörde yer alan iki firmanın diğerinden farklı bir yer edinmesini ve ayırt edilmesini sağlayan unsura marka kimliği denilmektedir. Marka kimliği oluşturulurken markaya ait birleştirici ve bütünleştirici unsurlara yer verilip marka kimliği doğru bir şekilde yansıtılmalıdır. Doğru ve uygun yansıtılmayan marka kimliği, sonrasında marka açısından büyük sorunlar oluşturmakta; markanın farklı bir şekilde lanse edilmesine sebebiyet vermektedir.
Bir firmanın, şirketin ya da işletmenin üretimini veya ticaretini yapmış olduğu ürünler markalaştığı takdirde diğerlerinin ürünlerinden ayırt edilir hale gelmektedir. Bu şekilde ayırt edilen ve marka kimliği edinen markaya ait ürünler ve hizmetler markaya ait bir kültür ve karakter taşımaktadır. Bu marka kimliği altında yapılan tüm faaliyetler ve organizasyonlar, markaya ait sorumlulukları azaltmaktan ziyade arttırmakta; markaya daha da büyük misyonlar yüklemektedir. Bu misyonların getirmiş olduğu yükümlülükleri yerine tam manasıyla getiremeyen her marka, günün birinde izini kaybettirmekte; bir daha ismi hatırlanamayacak şekilde piyasadan çekilmek zorunda kalmaktadır. Böylesine bir zorlu duruma düşmemek için marka kimliğini kurumsal bir hüviyet gibi hassas bir şekilde taşımak gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder